08-32 71 00
Telefon alla dagar: 07:00-15:30
Kontakta Oss

Din kundvagn

0 varor, 0,000 kr
Till kassan
NÖJD KUNDGARANTI FRAKTFRITT ÖVER 500kr
LÅGA PRISER!
RING VÅRA PRODUKTEXPERTER 08-32 71 00

Produkter

Köpvillkor 

Sammanfattning av våra köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Betalsätt

Kortbetalning

Väljer du kortbetalning använder vi kryptering genom vår samarbetspartner Certitrade under alla dina transaktioner. Detta görs för att säkerställa din trygghet i samband med kortköp så att du inte riskerar att dina kortuppgifter hamnar i orätta händer.
Du kan betala med VISA, MasterCard eller annat betalningskort som anges som alternativ vid betalningstillfället. Vid betalning med kort anges kortnummer, kortets giltighetstid, namn på kortinnehavare, CVC-kod samt för vissa kort även 3D Secure-kod.

Kortnummer lagras ej av Woodfloors efter genomförd transaktion. Det totala beloppet för din beställning reserveras endast på ditt konto och vi belastar ditt konto när vi skickar din beställning (vi belastar dig endast för varan/varorna vi skickar till dig).

Kan du inte betala med kort?
Följande kan vara orsaken till att du inte får betala med kort i nätbutiken samt utföra signering med 3D Secure/BankID.

- Du har inte Java installerat på din dator. Signering med 3D Secure innebär för de flesta kunder användning av Java. Om du inte har Java installerat, kommer du att få upp en vit sida utan att kunna fullföra ditt köp.
- Du använder en enhet som inte stöder Java. De flesta VISA / MasterCard kort kräver underteckning med 3D Secure.

Installera Java här

Faktura

Väljer du att betala med faktura använder vi oss av vår samarbetspartner Klarna. Med Klarna handlar du tryggt och enkelt utan krångliga formulär, långa kortnummer och bankdosor. Istället behöver du bara uppge ditt personnummer när du kommer till kassan. En snabbkontroll på ungefär en sekund görs då för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp.

När ditt köp har godkänts kan vi skicka dig varan/varorna. När du fått hem din beställning får du även en faktura skickad separat med posten.

Fakturan ska betalas inom 14 dagar, kontrollera alltid noga sista datum för betalning på din faktura.

Du kan enkelt själv välja om du vill delbetala. På din faktura står en rad ”Betala lägst”. Där ser du summan som du lägst behöver betalas om du vill göra om ditt köp till delbetalning.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Meddelande om retur skall innehålla följande information:
1. ordernummer.
2. fakturanummer.
3. produktnamn på de produkter som skall returneras.
4. orsak till retur. 

Denna information behövs av administra skäl.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Om du som kund, utan att meddela oss på Woodfloors, vägrar ta emot en leverans, debiterar vi kompensation för frakt och omkostnader till självkostnadspris.
 

Privat Policy

 "När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

Leveranser

Normal leveranstid är 2-5 vardagar. Om leveranstiden mot förmodan skulle övergå 5 dagar kommer kundsupport ta kontakt för att ge en mer exakt leveranstid.

Försäljning till minderåriga

Vi på Woodfloors ingår inte avtal med med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. 

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:-

Garantier och reklamation

Vi på Woodfloors vill att du som kunsument ska känna dig trygg när du handlar hos oss, vi har därför vissa garantier:
- 1 års garanti
- Lägsta prisgaranti, (vi ska alltid kunna matcha ett pris under förutsättning att konkurrenten har varan på lager, identisk vara samt att det är ett svenskt företag.

Vi på Woodfloors följer den Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer gällande reklamationer. 
www.arn.se
- 3 års reklamationstid

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.