08-32 71 00
Telefon alla dagar: 07:00-15:30
Kontakta Oss

Din kundvagn

0 varor, 0,000 kr
Till kassan
NÖJD KUNDGARANTI FRAKTFRITT ÖVER 500kr
LÅGA PRISER!
RING VÅRA PRODUKTEXPERTER 08-32 71 00

Produkter

Köpvillkor 

Sammanfattning av våra köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Betalsätt

Woodfloors samarbetar med Klarna AB (org.nr. 556737- 0431) där Klarna AB tillhandahåller flera betallösningar via klarna Checkout. Klarna AB:s tillhandahållande innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning, Klarna Direkt, samt betalning genom internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. När du godkänner Woodfloors köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna AB:s villkor. Aktuella villkor hittar du här.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Meddelande om retur skall innehålla följande information:
1. ordernummer.
2. fakturanummer.
3. produktnamn på de produkter som skall returneras.
4. orsak till retur. 

Denna information behövs av administra skäl.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Om du som kund, utan att meddela oss på Woodfloors, vägrar ta emot en leverans, debiterar vi kompensation för frakt och omkostnader till självkostnadspris.
 

Privat Policy

 "När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

Leveranser

Normal leveranstid är 2-5 vardagar. Om leveranstiden mot förmodan skulle övergå 5 dagar kommer kundsupport ta kontakt för att ge en mer exakt leveranstid.

Försäljning till minderåriga

Vi på Woodfloors ingår inte avtal med med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. 

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:-

Garantier och reklamation

Vi på Woodfloors vill att du som kunsument ska känna dig trygg när du handlar hos oss, vi har därför vissa garantier:
- 1 års garanti
- Lägsta prisgaranti, (vi ska alltid kunna matcha ett pris under förutsättning att konkurrenten har varan på lager, identisk vara samt att det är ett svenskt företag.

Vi på Woodfloors följer den Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer gällande reklamationer. 
www.arn.se
- 3 års reklamationstid

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.