Köpvillkor

Försäljning till minderåriga

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. 

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig i enlighet med våra vid var tid gällande GDPR-regler.

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Priser

Samtliga priser är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25 %. På beställningar under 500 kr tillkommer fraktavgift.

Betalsätt

Vi använder Klarna Checkout som betallösning, se Klarna villkor nedan. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. De vanligaste betalningsmetoderna är faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du Klarnas användarvillkor och användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i Klarnas villkor som du kan läsa här

Leverans och frakt

Normal leveranstid är 2–5 vardagar. Om leveranstiden mot förmodan skulle överstiga 5 dagar kontaktar vi dig för att ge en mer exakt leveranstid.

Vi levererar med DHL. Antingen till DHL Servicepoint utlämningsställe eller om du väljer det dyrare alternativet DHL Hemleverans. På skrymmande varor eller beställningar under 500 kr tar vi ut en fraktavgift vilken framgår i kassan. Köp du gjort på woodfloors.se kan också hämtas fraktfritt i vår Pick-up point på Västbergavägen 43 i Hägersten vardagar mellan kl. 09.00-14.00.

För närvarande kan vi endast hantera inrikes försändelser.

Ej uthämtade paket

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, som för närvarande uppgår till 150 kr.

Retur och ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Alla returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel vara/varor. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Meddelande om retur skall innehålla följande information:

  • Ordernummer
  • Fakturanummer
  • Produktnamn på de produkter som skall returneras
  • Orsak till returen

När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Återbetalningsskyldighet

Om du utnyttjar din ångerrätt, betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Återbetalning sker med det betalsätt som du använde vid köpet.

Om du utnyttjar din ångerrätt, betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Återbetalning sker med det betalsätt som du använde vid köpet minus returfrakten, som för närvarande uppgår till 60 SEK per kolli/paket. Kontakta oss för returfraktsedlar. Om du får hem en vara som är felaktig, defekt eller felexpedierad, betalar vi givetvis för returfrakten, liksom i de fall vi bytt ut den beställda varan mot en ersättningsvara.

Se även konsumentverkets information om Distansavtalslagen och E-handel.

Garantier och reklamation

Vi på Woodfloors vill att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar hos oss, och därför lämnar vi följande garantier:

  • 1 års garanti på maskiner
  • Lägsta prisgaranti, vi ska alltid kunna matcha ett pris under förutsättning att konkurrenten har varan på lager, att det rör sig om en identisk vara samt att erbjudandet kommer från ett svenskt företag.

Vi följer den Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer gällande reklamationer och tillämpar 3 års reklamationstid.

  • Antal artiklar: {{ cart.count }} st
  • Totalt: {{ cart.formattedTotalWithDiscount }}
Gå till kassan